1 juni 2009

Grillat


Idag blev det supergod middag, Elsa hade köpt en bit karré, hur det nu var så blev det inte av att vi grillade den i helgen. På väg hem från jobbet ringde jag till Lina som drog igång grillning. När Erik och jag kom hem var grillen tänd och köttet låg i grillolja. Det blev täckjacka på, min grillgaffel med inbyggd termometer visade i alla fall tvåsiffrig temp - 11 grader. Grillade karré, hel majskolv (direkt ur frysen), och på slutet Halumi. Inne var det full aktivitet: sallad med röd mangold, champinjonsås och råstekt potatis vankades. Blev supergott. Enda missödet var att Erik fick i sig nån atom ost och därmed mjölkprotein fast jag var supernoga med att hålla isär osten och det andra. Sen drog jag ut ett ärende på byn och när jag kom hem var hela stöket bortstädat och Erik hade kokat ris till min dosa. Alla gopärer hade givetvis gått åt när vi åt.

1 kommentar:

  1. MUMS, det är bara att ringa så kommer vi upp å hjälper er att äta nästa gång ;)

    Annica

    SvaraRadera