13 september 2009

Trolling

I lördags var jag och Johan ute och idkade trollingfiske med Team Irma, teamet består av min jobbarkompis och hennes kille . Jag hade lånat mig en flytoverall och kände mig väldigt friluftsmässig. Vädret var ganska jämtländskt och vi fick både regn och blåst.

Förutom en supertrevlig dag så fick vi även fisk! Varken Johan eller jag är bortskämda med det.


Här har Johan halat in en riktigt fin inplanterad Öring.


Även jag fick hala in ett exemplar, som synes en något mindre.


Här är Janne, befälhavare på M/S Irma.


Och det här är min jobbarkompis Irene.




Så här såg vår rutt ut, vi gick först söderut för att få lite lä och lägga ut redskapen.
Sen betade vi av Jannes favoritplottar på GPSen. Vi var ute i nästan 7 timmar och åkte 31 km (ja, jag vet att man mäter avstånd på sjön i distansminuter), vi låg omkring 1,8 knop när vi fiskade.
Den större biten åkte rätt in i ugnen när vi kom hem och blev en utsökt middag ihop med Karin och Gunnar som vi bjudit hem.

1 kommentar:

  1. Tror minsann att ni hade varit å köpt fisken någonstans jag :) Omöjligt att Johan fick fisk ;)
    Annica

    SvaraRadera