15 mars 2009

Gaupa på byn

Vi har haft Lodjur på byn. Det är nog tillgången på rådjur som har lockat. Lon har slagit ett rådjur bara ca 200 meter härifrån bortom Noligårn för er som vet var den ligger.



Var ute och åkte skoter i det vackra vintervädret och fick se yttersta delen av ett ben ute på lägdan mellan fjöset och 321an. Det är en räv som har kalasat på resterna. I onsdags eftermiddag när jag kommer från jobbet ser jag på långt håll en räv som korsar 321an på väg upp i skogen. Jag ser att räven har något förhållandevis stort i munnen, men avståndet är för stort för att man ska kunna se vad det är. Räven kanske tyckte klöven var onödig att släpa på, och beslutade sig för att knipsa av den till förmån för resten av benet som antaligen var mer matnyttigt.

Snowboardhoppet...
...är ganska beskedligt nu.



Det töade ju rätt friskt då efter trettonhelgen när vi byggde det. Sen har det ju snöat en hel del så nu är det mest bara en liten kulle. Jorå det är jag som testat det med skotern.

När jag ändå var på ute och fotade tog jag ett kort från norr.



Som ni ser har vi en kanondag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar