14 mars 2009

Takskottning



Jag har skottat tak. I grunden är jag skeptisk till behovet av takskottning. Skjulet där jag har bilar är dock inte något mästerverk i timmermannaskap. För att slippa skotta takras i tid och otid och inte heller behöva riskera att få ett ras över sig har jag satt dit ett snörasskydd. Grejen är att då blir belastningen på taket väldigt sned - ena halvan ingen last alls och andra halvan full med snö. På senare tid har jag noterat att hela konstruktionen lutar rätt skapligt. För att få bättre nattsömn beslutade jag mig för att skotta av det hela. Detta har jag aldrig gjort förut men det var ett tag sen vi hade en sån här snövinter. Närmare bestämt var det senast 1988 då det snöade varje dag i februari! På den tiden hade jag inte gjort i ordning detta eminenta skjul till carport så då rasade snön som den ville.




Sen blev det till att röja bort och min kompis snöslungan kom väl till pass!
Mer om den på min prylblogg. Nytt!



Och så var det klart och bilen inkörd igen. Harig som jag var hade jag kört ut den,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar