12 mars 2009

Long time no blogginlägg...

Hej där!
Nu var det ett bra tag sen ni fick er nått inlägg.
Och inga digitala klagomål har anlänt!
Det kan väl bara betyda att inläggen inte är saknade?

Nåväl, sen sist har jag haft ett minisportlov 26e och 27 februari.
Fredag den 27 var Lina och jag till Hammarstrand och åkte skidor/bräda.
Helt perfekta förhållanden (okej då det hade kunnat varit soligare) men föret var perfekt, folkmängden lagom, och då snackar vi vecka 9. Det är som bekant stockholmsveckan och visst hade nollåttorna skickat en representant...

Barhuvade ser man även i Åre, men det var länge sen man såg någon åka i Jeans!

Jag tog rätt många kort på brädåkande Lina.





Som ni ser på den här bilden så fanns det manchester även sent på dan!

Fågelautomat modell hemgjord
Vi matar fåglar, det blir nog minst 50 kg frö som går åt på en vinter.
Det är en del pyssel att hålla på och fylla på.
Har ett tag gått och lurat på om man inte skulle kunna använda en vanlig plastdunk som automat. Har tänkt mig att det skulle kunna bli lite mer mängd så att det räcker ett tag.

I går kväll snodde jag ihop en prototyp:





Är väl inte helt hundra på funktionen jag kanske måste öka på öppningen så att det kommer lite mer frö. Men den får hänga ute några dar till innan jag går på med någon modifiering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar