15 februari 2009

880 kronor per åk!

Tog mig en dag i Åre i går lördag. Det var premiär för säsongen och ångestladdat eftersom jag har köpt nya pjäxor.

Visst man provar dom ju noga innan köp, men det är ju på intet sätt som att verkligen åka på dom. Min bror var konsult vid köpet, detta borgade för att jag inte skulle köpa för stora pjuck. (Han åker med typ en silkesstrumpa i pjäxorna.) Skorna levde upp till förväntningarna - kul när man har kontakt mellan fot och skida! Fick inte ont, enda orosmolnet var att det blev lite kallt efter ett tag och det var inte alls kallt ute. Mina förra pjäxor var sen tidigt åttiotal med ett bäst före datum som gått ut för länge sen.

Rubriken syftar på investeringarna delat med antalet gjorda åk. 5 200 har jag lagt ner på liftkort och pjäxor.

Efter 4 åk tog jag mig en lunch bestående av nån sorts wok för 80 spänn. Efter 6 åk kändes låren tillräckligt möra och jag la ner.

Man skulle nog åkt idag i stället, betydligt bättre väder, mindre blåst och öppet i högzon.

Efter middan gick Erik och jag ut för att färdigställa ett extraljusprojekt på V40n. Har nu 4 st NBB Alpha som är modifierade till Xenon. Lyser bra men två av dem stör radion trots mina avstörningsförsök. Observera att jag inte nyttjat genvägen regplåtsfäste.



Klicka på bilden ovan! Hur kan regplåten speglas och visa sig upp och ned på huven?

Nu må man ut och lufta Polarisen, och du Annica idag tar jag med en spade!



4 kommentarer:

  1. Spännanade bild... Hur kan regnr speglas i motorhuven??
    Lyser de bra då? Måste ju ha bra lyse på bilen när jag kommer hem och ska köra den =)

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra Anders, hoppas du fick en bättre tur denna gång :)

    SvaraRadera
  3. Jorå det vart inte lika mycket skottande, en liten fastkörning fick jag dock till. Snön har satt sig sen sist och sprutar inte längre över huven.

    SvaraRadera
  4. Dyrt men kul! ;)
    Har själv inte en pinal kvar av slalomutrustningen, den hade också passerat bäst-före med råge. Nu har jag dock kvitterat ut ett gratis säsongskort så nog ska det väl bli åka av ändå! Om du får nys om något bättre begagnat som kan passa mig och är till salu kan du ju hojta till...
    /Katti

    SvaraRadera