8 februari 2009

Skoterföret

Jorå - det var löst. Drog en sväng neröver lägdorna, lössnön sprutade upp i fejset och det var kallt som f-n.
Det skulle snart bli varmare...
Överoptimistisk om min 30-hästares klättringsförmåga drog jag uppför en liten kulle - det blev snart stopp.
Det första man gör då är att se sig om. Hur synlig är jag? Konstaterade att ingen rimligen kunde se mig.
Vad gör man sen då? Har fått lära mig att man trampar utav fan framför skotern föser undan snö som är "åtför" - jag kan lova att man fort blir varm.
Jag skulle bli ännu varmare.
Tröttnade på dessa övningar (det började spruta gräs) tihii, som en annan bloggare skulle uttryckt det.
Bestämde mig för att knalla hem och hämta en spade, inget som minskade värmen precis.
Med en spannmålsskyffel över axeln knallade jag tillbaka och skottade loss alla kilon.

Så gick det med skoterturen.

Har både varit till Hallen för att handla och till Ytterån för att köpa bensin, tankade V40n och fyllde 40 L i dunk (nej man behöver inte ADR för det, man får ha 60 L). Det gick nästan på tusingen, nuru Lina ere bara å komma hem å köra... Har även köpt 10 L tvåtaktsolja.

Nu lagas det mat här, jag steker fläskfilé, Elsa kyckling, och hon håller också att på sno ihop en svampsås.

/ma höres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar