8 februari 2009

Mer och mer och mer...

Nu har det snöat, mer eller mindre oavbrutet sen i mitten av veckan har nog snart fått 3 dm. Snöplogen har lyst med sin frånvaro men kom idag och nu har jag slungat.


Bilen sopade jag ren i torsdags!

Jag kommer att tänka på Euskefeurat och låten Mer och mer och mer. Hittade inte den med E men Hjalle och Heavy får duga.



Dock har den som klippt ihop bilderna till låten hört fel, det är inte SAS utan SAF som räddar honom.

Igår var det skruvning på brorsdotter Kattis Subaru Forester, bilen har hon haft med sig från Island och där har man aldrig hört talas om motorvärmare, det skulle vi fixa. På grund av rådande temperatur och förvarningar om djävulskt sittande frostplugg var bygurun på bilar Anders H vidtalad, (han har garage med golvvärme). Han tog bort frostpluggen, Erik och jag drog kabel. För en gång skull ett bilmeksprojekt som gick som på ett snöre. Erik hittade en lämplig genomföring för grenuttaget och kablarna räckte bra.

På hemvägen måste ju E testa fyrhjusldriften i vår värstingbacke "Sögårsgata": Nej man kan inte stanna mitt i backen och bara kliva på gasen. Då spinner det på ena sidan och man står där man står.

Nu ska jag ut å testa om Polarisen trivs i lössnön.

Hare

3 kommentarer:

  1. Haha, rätt åt er att de inte bar uppför. Ni ska jämt hålla på med massa onödiga upptåg. Hade jag suttit i baksätet hade jag gått hem.

    SvaraRadera
  2. BTW, vad är SAF för något?
    Hur gick de me skotern?

    SvaraRadera
  3. Det var Erik som testade jag åkte (långt) bakom i C3an.
    Ikväll testade jag med C3an å det gick inte heller, den stod där å krafsade lite på varje sida.
    SAF betyder Svenska ArbetsgivarFöreningen men finns inte mer, Svenskt Näringsliv heter det idag. Han menar nog i texten att han tjänade för dåligt för att köpa soppa och det var SAFs fel.

    SvaraRadera