6 april 2009

Påsklov

Nu var det ett tag sen det kom nått här.

Jag har tagit semester i påskveckan, Lina är hemma på lov och det är meningen det ska bli lite skidåkning. Är ensam i huset alla drog iväg på olika håll i morse.



Vi matar en del fåglar på vintern. För er som hängt med kan jag meddela att mitt experiment med dunken funkade bra. Blir nog en fortsättning till nästa vinter.

Här dock något som inte fungerat som jag hade hoppats:



Det här ska föreställa en automat för talgbollar - jag vet inte om våra fåglar är kräsna men fåglarna här har inte gjort vågen. Vet inte om det är äckliga talgbollar men åtgången har varit minimal. Pinnen som ni ser instucken är egen modd (miltärspråk för modifiering) trodde ett tag att dom små liven hade svårt att sitta och käka men jag kan inte se att åtgången ökat.



Nu tog jag beslutat att köra "all in". Tog hela storpacken med bollar, trädde upp dem på ett snöre och hängde ut hela rasket. Får väl se nu om det är något som duger.

Fröna till automaten är slut och det är dom på affären också så nu ni fåglar får ni hålla till godo med talgbollar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar